Just fuck it snowflake!

Life as we know it / Permalink / 0

En saga om kyla


Vintertrött, frusna fingrar och köldknäpp på näsan. Så in i helvetes kallt, överallt.
Kylan går rakt igenom mig och den isen kan inte ens söta rosa plyschdjur smälta. Jag antar att det är kallt ibland, att kylan är en del av värmen, jag önskar bara jag visste var det kom ifrån. Det här är ingen ryssvinter som meterologen varnat om, inget Klass 3 väder så man uppmanas stanna inne.
Det är inte vackert som rimfrost och snöfall, inte iskristaller och snöänglar.
Det är bara kyla som gör jävligt ont och inga heatpacks från Biltema kan värma frusen märg.
Samtidigt är jag rädd att kylan försvinner, för hur mycket jag än fryser nu skulle det vara värre. Om isen rämnar, all kyla exploderar och det är slutet. Kanske lite som att frysa ihjäl och bara lämna ett skal?
Jag förstår att det är december, jag ser ju att det är vinter men varför är det så jävla kallt!?

Till top